Festival Internacional de Poesia
El dia dimecres 21 de Maig alguns professors i alumnes de primer i segon de Batxillerat vem assistir al festival Internacional de Poesia a Barcelona. Van aparèixer diferents escriptors de llocs totalment diferents com Amat Baró, Sigurbjorg Thrastardóttir, Brane Mozetic, Durs Grünbein, M.Josep Escrivà, Don Paterson, Vicente Gallego, Tatjana Gromaca, Jüri Talvet, Bernand Noël i Joan Vergés, el meu preferit.
Per destacar algun escriptor i poema que m’hagi cridat l’atenció va ser Joan Vergés amb L’Angelet que puja i baixa. Aquest escriptor va néixer a Barcelona el 1928, va estudiar la carrera de medicina i des de molt aviat va manifestar la seva vocació poètica. Va donar-se a conèixer als 19 anys en l’Antologia poètica universitària(1949). El 1958 guanya el premi de poesia de Cantonigròs i publica el seu primer llibre Soledat de paisatges. Diversos músics i cantants trobaren en els poemes de Joan Vergés una matèria primera immillorable per a concebre cançons.
L’angelet que puja i baixa
Se m’ha ficat a la faixa.
Em diu paraules suaus
De núvols i de cels blaus.
M’explica que Verdaguer
Viu en un hort rialler.
M’explica que Maragall
Passeja dalt de cavall.
Em diu que Joan Salvat
Té un cavallet tot pintat.
M’explica que Carles Riba
Empunya una flama viva.
Em diu que la Clementina
Fa versos de plata fina.
Em diu que Josep Carner
Viatja per l’estranger.
Em diu que Salvador Espriu
Està amb els seus morts i riu.
Em diu que el pare i la mare
Tornen a fer bona cara.
Em diu que el meu fill Miquel
Ja ha fet amics en el cel.
L’angelet que puja i baixa
Se m’ha adormit a la faixa.
És el més petit amic,
Més bo que el pa de pessic.
I l’altre poema que per mi és un dels millors es titula Endevinalla i és del mateix autor.
Si et dic el primer vers,
Endevinaràs el segon?
Si et dic el segon,
Endevinaràs el tercer?
I si et dic tot el poema.
Endevinaràs que t’estimo?